Új tiltás az üzletekben: elkaszálták az „egyet fizet, kettőt kap” akciókat

2025. 10. 08.

Angliában mostantól tilos az egészségtelen ételekre és italokra vonatkozó „egyet fizet, kettőt kap” típusú akciók hirdetése. A kormány ezzel az elhízás, különösen a gyermekkori elhízás visszaszorítását szeretné elérni.

A szabályozás nemcsak a szupermarketekre, hanem a nagyobb boltokra és az online áruházakra is kiterjed. Pontosan meghatározták, mely termékek számítanak egészségtelennek: ide tartoznak a cukros üdítők, a chipsek, az édességek, a sütemények és a csokoládék.

Új tiltás az üzletekben: elkaszálták az „egyet fizet, kettőt kap” akciókat

„egyet fizet, kettőt kap” – Angliában a múlt

Fontos, hogy a rendelet nem tiltja az egyszerű árleszállításokat, csak azokat az akciókat, amelyek több, egészségtelen termék megvásárlására ösztönöznek. Vagyis például az olyan ajánlatok szűnnek meg, amikor két azonos termék megvásárlása után a harmadik ingyen jár. Emellett az éttermekben és kávézókban sem lehet bizonyos italokat ingyenes újratöltéssel reklámozni.

Az intézkedés hátterében az áll, hogy az elmúlt években drámaian nőtt az elhízottak aránya az Egyesült Királyságban. A legújabb adatok szerint az angol felnőttek csaknem kétharmada (64,5%) túlsúlyos vagy elhízott, és az általános iskola végére már minden ötödik gyerek is ebbe a kategóriába tartozik.

Az új szabályok október 1-jétől léptek életbe, és a tervek szerint 2026 januárjától további korlátozások jönnek: este 9 óra előtt nem lehet majd egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban, az interneten pedig teljesen betiltják az ilyen hirdetéseket.

Érdemes feliratkozni hírlevelünkre is, melyben heti rendszerességgel megtalálhatóak a szupermarketek legfrissebb, akciós ajánlatai is.

Tudtad? Facebookon, Instagramon vagy akár Viberen is értesülhetsz legújabb tartalmainkról! Friss hírek, akciók, spórolási tippek, pénztárcabarát trükkök és házi praktikák egy helyen!

Ezt olvastad már?

(Fotó: Getty Images)

via