Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország Kft. együttműködve a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel. A kezdeményezést támogatja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) is – jelentették be a szervezők a június 26-i programindító sajtótájékoztatón.
Nagy Attila, az Auchan értékesítési igazgatója fontos célnak nevezte, hogy az áruházaik térségében lévő termelők, alapvetően a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
“Jelenleg egy-egy áruházuknak mintegy 300 millió forintos beszerzése van lokális termelőktől, ezt a számot szeretnék 6-8-szorosára növelni” – jelezte.Nagy Attila.
Elmondta azt is, hogy jelenleg áruházaikban mintegy 46 ezer terméket forgalmaznak, ennek felel élelmiszer, aminek a 86 százaléka Magyarországon megtermelt, illetve előállított élelmiszer.
Hozzátette: a csaknem hatezer Magyar termék védjeggyel ellátott termékből 1200-at forgalmaznak, köztük 126 saját márkás terméküket.
“A saját márkás termékeket szeretnék összekapcsolni a most elindított lokális beszállítói programmal, és a jövőben akár országos beszállítókká is válhatnak a kistermelők” – mondta.
A lokális beszállítói programban együttműködő Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter azt mondta, 260 vállalattal állnak kapcsolatban, amelyeknek az összárbevétele 4500 milliárd forint, és 48 ezer embert foglalkoztatnak. Ezek a cégek állítják elő a hatezer Magyar termék védjegyes terméket, amelyek egy ezer fős kutatás eredménye szerint igen népszerűek a vásárlók körében.
A tervek szerint Debrecen után később az ország keleti felében, Szolnokon és Miskolcon, majd Szegeden és az üzletlánc más egységeiben is folytatják a most indult kezdeményezést.
“A megkérdezettek több mint 90 százaléka ismeri és vásárolja is a védjegyes árukat, amelyekkel szemben elvárás, hogy magyar alapanyagokból készüljenek, kiváló minőségű, megbízható, ellenőrzött termékek legyenek, amelyeket magyar munkaerő készít” – sorolta Benedek Eszter.
Papp Zsolt, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke jelezte: támogatják az egyedülálló kezdeményezést, a termelők és a kiskereskedők együttműködését, mert egyrészt fontos, hogy a helyi termelők új piacokhoz jussanak, másrészt az is, hogy a helyi ízekkel megismerkedhessenek a vásárlók. Elmondta, hogy a NAK kampányt indított a magyar termékek megismertetése érdekében, hogy a fogyasztók tapasztalhassák, az agrárium képes kiváló minőségű alapanyagokkal kiszolgálni az itthoni és a határon túli fogyasztókat. (MTI)
Fotó: Pixabay/illusztráció